Pepparkakshus

I slutet av november var jag på scrapträff i Örviken. Trevligt folk och bra utmaningar :)

Jag kom på att jag ville göra ett pepparkakshus som håller år efter år.. dvs i papper. Sagt o gjort så började jag göra någon slags mall till själva huset, vart många fel innan det vart rätt. Till taket har jag använt mig av Martha Stewarts spets-stans.. älskar den! Äger dock ingen egen så fick låna för detta projekt..

Tog tid att stansa vill jag lova, det var nog det mest tidskrävande. Takfönstret tog också en del tid, vart aldrig bra och vart snett osv.. men tillslut så :)

Jag deltog i en tävling med denna och kom tvåa.. inte helt fel det heller :D


Är dock långt ifrån klart men tänkte att jag får fortsätta på projektet nästa år... bygga på lite för varje år. Saknas bland annat en ljusslinga som ska hänga runt hela taket och en dörrkrans. Sen ska jag även göra en "gård" med julgran, staket och pepparkaksgubbar..

Min son vart överförtjust när han såg huset... "pepparhuset" som han säger :)



  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0